Oversat indlæg med 10 tips til hvordan man undgår dårlige SEO konsulenter

Dette indlæg er oversat fra Search Engine Land’s indlæg i Marts 2016 om hvordan man kan undgå dårlige eller useriøse SEO firmaer/konsulenter. Vi gengiver her deres 10 tips til hvad man skal være opmærksom på som kunde, du kan læse det orignale indlæg her.

Dette indlæg er samtidig en opfølgning på vores tidligere indlæg som du kan se her, omkring hvordan man sortere 80% af SEO konsultenter fra.

  1. Lav kvalitet, duplikeret indhold. Dette kan også være usammenhængende indhold i titler og meta.
  2. Dovne og forældede strategier. Dette kan relatere til at nogen bruger gamle metoder, men vi ser det mere som når konsulenter spiser kunder af med et lavt fast antal søgeord de kan vælge osv. Søgeords antallet variere efter hvad målgruppens søgeadfærd er, kort- og langsigtet er det nødvendigt at gøre et større og mere grundigt indledende arbejde.
  3. Kun laver blog indlæg. Hvis konsulentens fremgangs metode kun består i at have noget aktivitet i din blog.
  4. Falsk nedsat bounce rate. Bruger scripts som manipulere med Google’s registrering af besøgende.
  5. Tilbyder enkelte ydelser. Hvis konsulenten tilbyder enkelte ydelser for styk pris el.lign. er det et faresignal. Bl.a. derved lægger konsulenten alt ansvar fra sig og giver ikke ordenlig vejledning, da strategien for hvad der skal til for at komme til tops konstant kan ændre sig i forløbet.
  6. Garanteret rangeringer. Hvis konsulenten GARANTERE top placeringer, skal man ikke stole på ham, da ingen har insider viden på hvad Google’s algoritmer kreditere for.
  7. “Billig SEO”. Idag er SEO udført ved hårdt manuelt arbejde. Der findes ingen smutveje længere, så er prisen for lav bør man være skeptisk overfor hvilket ydelser man får i gengæld.
  8. Opstart omkostninger. Afhængig af om kunden har haft andre SEO konsulenter førhen og om SEO strategien er fastlagt på forhånd, så kan et stort opstarts gebyr være unødvendigt. Dog kan det modsatte også være tilfældet, hvor det så er naturligt at der er et langt større indledende arbejde som kræver et højere start beløb.
  9. Ingen Analytics. Hvis konsulenten enten ikke er interesseret i at have adgang til kundens analytics konto eller åbner en for kunden men ikke giver adgang, kan dette være faresignaler, da det løbene er nødvendigt at bruge analytics for at justere strategien i processen.
  10. Ingen løbende rapportering. Bliver der ikke nævnt noget om at konsulenten vil rapportere løbende, eller der blot bliver sagt at kunden selv kan følge med på Google eller Webmaster tool, er dette også et dårligt tegn.

Vi er enige i disse punkter udpeget af Search Engine Land derfor benyttede vi lejligheden til kort at oversætte og gengive dem selv. Skulle der haves nogen spørgsmål er man altid velkommen til at kontakte os.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *